Jag är tillbaka...


HEJ!

Denna gången intar jag bloggvärlden mer förberedd. Förra gången så blev jag lite rädd över allt folk som tyckte jag var så jävla bra. Det var lite för mycket helt enkelt. Jag känner mig dessutom avsevärt mycket mognare och, om det nu går, än ödmjukare och mer insiktsfull sen sist mina fingrar dansade tangentdansen....

Det slog mig när jag var inne och läste mina gamla reseskildringar att det var fasansfullt roligt och därför beslöt jag mig för att börja skriva igen. Det må hända vara lite självdestruktivt att skriva och publicera saker i det offentliga rummet men annars kan inte Thiman läsa det, för att sen ge mig gliringar....

Vårt illegala spelbolag lär åka till Vegas någongång snart då det är jag som står för tipset den här veckan. Dagens skörd: Stryktips, hästar och en trisslott (utan vinst). Det finns alltid en viss förväntan på lördagarna då man vet att man (med sjukt jävla mycket flax) kan bli ekonomiskt oberoende (i några månader). Med tanke på att det är jag som leder den interna ligan på mest inkänade pengar, så borde mina kära vänner sitta som på nålar...

inkänade pengar  i spelbolaget (efter 10 veckor och 5000 kr): ca 300 spänn skön avkastning!

Haugen och jag är nog ovänner, han skickar konstiga meddelande som jag inte vågar svara på.

slutligen tänkte jag nämna mål. Har lärt mig på sistonne hur viktigt det är med mål. Mitt mål med denna blogg är att få så mycket folk som möjligt att bilda parasociala relationer med mig. För att förenkla det hela, att folk ska tro dom känner mig bara på grund av vad dom läser här.

Tänkbart scenario:

Plats: Stort torg i Svensk tätort, säg Sveg
Datum: 090520
Tid: 14.25
Vad jag gör: Äter en mosbricka med två smala + räksallad, till det en Ramlösa(??Sjukt otippat)

Fram kommer en dam i trettio års åldern och tittar lite försynt på mig ett tag och sen vi utbyter följande fraser med varandra:

DAM: "Daniel?"
JAG: "ja, hurså?"
DAM: (generat) "jo, det är ju så att jag surfar ju en hel del"
JAG: "okej! (börjar äta snabbare och får en liten klick räksallad på min nystrukna cubus-skjorta)
DAM " Eftersom du och jag har så mycket gemensamt och jag tycker att det du skriver är så bra, skulle jag inte...
JAG (avbryter och börjar småspringa därifrån) "Jag vill nog inte höra slutet på den meningen.."
DAM (skriker efter mig) "Är henrik hermnsson en wigger på grund av att han och hans amerika-älskande vän Pierre fullkomligt "ligger med" USA??? Eller är det bara som det verkar?????"
JAG (springande med mosfläck på mina beiga DressMan-chinos) " Läs på bloggen!!!"




* Nu ska jag försöka sova lite innan Haddock ringer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0